Haat

Waarom haat de zoon zijn moeder en wat te doen?

Waarom haat de zoon zijn moeder en wat te doen?
Inhoud
  1. Mogelijke redenen
  2. Hoe relaties op te bouwen?
  3. Advies van een psycholoog

De relatie tussen leden van dezelfde familie zit vol mysteries. Op het eerste gezicht lijkt het erop dat de verbinding tussen zeer hechte mensen gewoon perfect zou moeten zijn. Dit is echter niet altijd het geval. Soms maakt haat aanpassingen aan de relatie. Waarom gebeurt het? Daar moeten zeer goede redenen voor zijn.

Mogelijke redenen

De psychologie zegt: haat is een destructief gevoel. Het komt voor wanneer een persoon iets slechts heeft gedaan voor een ander. Het wordt vooral beledigend als een zoon vijandig lijkt te staan ​​tegenover zijn eigen moeder. In dit geval wordt de vrouw geknaagd door de angst voor eenzaamheid. Dan is er in haar gedachten een heroverweging van de situatie. Als gevolg hiervan worden de redenen verduidelijkt die tot dergelijke gevolgen kunnen leiden. Het is dan dat je de waarheid onder ogen moet zien en de momenten moet onthouden die de ontwikkeling van haat hebben veroorzaakt. Laten we dit probleem in meer detail bekijken.

Uw zoon was ooit jong. Hij nam contact met je op en probeerde over zijn problemen te praten. Op dat moment was je alleen gepassioneerd over je werk, dus elke keer duwde je hem weg. Toen uw zoon volwassen werd, had hij uw zorg niet meer nodig. Toch zal je onverschillige houding voor altijd in zijn geheugen blijven.

Je schold je zoon publiekelijk uit voor verschillende overtredingen die hij niet eens had begaan. Zo probeerde je anderen te bewijzen dat je streng bent voor je kind. Zo kun je kinderen niet behandelen.

U moet uw kind beschermen en hem niet onderwerpen aan geseling omwille van vreemden.

Met het begin van de adolescentie worden kinderen het meest gevoelig voor verschillende negatieve levensmanifestaties. Als een tienerzoon moeilijkheden ondervond bij het communiceren met leeftijdsgenoten, en je hebt hier geen aandacht aan besteed, dan zal hij je na verloop van tijd niet meer als een geliefde zien. De zoon zal de moeder alleen maar gaan haten omdat hij geen steun vond.

Hoe relaties opbouwen?

Er is niet één antwoord op deze vraag. Je bent een moeder, dus je moet instinctief zelf een benadering van je volwassen zoon vinden. Er zijn echter algemene richtlijnen die kunnen helpen.

  • Verwijder allereerst het ouderlijk egoïsme uit je bewustzijn. U moet begrijpen dat uw zoon al volwassen is. Hij kan zijn eigen beslissingen nemen, en hij kan ook zonder uw hulp.
  • Als je zoon niet met je wil communiceren, laat hem dan een tijdje met rust. Laat hem volledige vrijheid voelen van jouw aanwezigheid.
  • Onthoud dat je niet schattig kunt zijn. Vraag daarom geen aandacht voor jezelf, maar wacht gewoon af. Twijfel er niet eens aan dat na verloop van tijd zowel jij als hij zullen beseffen dat jullie hechte mensen zijn.
  • Voor fouten moet je betalen. Laat je korte isolement van je zoon een straf zijn. Tegelijkertijd zal het onvermijdelijk leiden tot een correctie van de situatie. Na verloop van tijd komt alles goed voor je. Twijfel er niet eens aan.

Advies van een psycholoog

Je bent een moeder en zou wijzer moeten zijn. Ga daarom voorzichtig te werk als u de relatie met uw zoon wilt verbeteren. Zet hem niet onder druk. En dan kunt u vertrouwen op de volgende punten.

  • Geef je fouten uit het verleden toe om herhaling te voorkomen. Als je je realiseert dat je in sommige gevallen te ver bent gegaan, doe het dan niet nog een keer.
  • Als je denkt dat je je zoon heel erg pijn hebt gedaan vraag hem om vergeving door je altijd volmaakte daden.
  • Verplaats jezelf altijd in de schoenen van je zoon... Denk na over de gevolgen voordat u iets doet.
  • Denk ook aan de negatieve gevolgen voordat u uw zoon sterk adviseert. Laat je zoon deze of gene beslissing zelf nemen, en jij steunt hem hierin en begeleidt hem zachtjes in de goede richting.
  • Praat op gelijke voet met uw zoon. Laat hem weten dat je hem als een volwassene behandelt.
  • Als er een conflictsituatie ontstaat, probeer je zoon dan geen verwijten te maken. Hou gewoon je mond. Laat jullie beiden tot rust komen en zet de dialoog dan voort in een vredige omgeving.
  • Als een derde partij verantwoordelijk is voor uw conflictbijvoorbeeld de echtgenoot van een zoon, dwing hem dan niet om een ​​keuze te maken tussen jou en je vrouw. Onthoud dat de macht aan jouw kant staat. Er kunnen veel vrouwen zijn, maar slechts één moeder. Maak je daarom niet al te veel zorgen over een vrouw die je zoon niet waard is.
65 reacties

Bedankt voor het artikel! Mijn zoon werkt niet, drinkt een beetje en brengt tijd door in niemand weet waar. Misschien steelt hij een beetje van mijn man en mij, of misschien ruilt hij ergens met vrienden. Ik probeer wijzer te zijn, ik geef mijn fouten toe: waarom heb ik hem uitgescholden omdat hij te laat op school was, onbeleefd was en zijn huiswerk niet had gedaan. Nu scheld ik hem niet uit en bied ik zelfs geen excuses aan, ook niet als hij dronken naar huis kruipt. Ik stel mezelf in zijn plaats en begrijp de consequenties. Immers, als mijn man en ik overlijden, heeft onze zoon niets om van te leven, en hij zal naar de gevangenis gaan of sterven terwijl hij probeert geld van iemand af te nemen. Daarom sparen we geld van onze pensioenen zodat hij langer leeft. Ik neem het hem nooit kwalijk. Hij schreeuwt altijd tegen me - dan stop ik gewoon met praten. Ik wacht tot hij kalmeert. Maar na het lezen van je artikel realiseerde ik me dat er nog veel verrassingen in het verschiet liggen waar ik niet eens aan had gedacht. Nu zal ik wachten op een dakloze vrouw, om wie ik me ook zorgen zal maken, maar niet zou moeten, want ik ben een moeder, de kracht staat aan mijn kant en mijn zoon houdt meer van me in zijn hart. Bedankt auteur!

Natasha ↩ Ascania 14.05.2021 17:59

Gewoon ter zake! Super!

de gast ↩ Ascania 17.10.2021 00:36

Aksania, ik las je opmerking en dacht dat je een psycholoog aan het "trollen" was. Ik vond vooral de dakloze vrouw leuk en het feit dat je geld spaart voor je zoon. Hier moet je aan denken! Luister minder naar zulke 'onder-psychologen' wier moeder overal de schuld van heeft. Je hoeft jezelf niet overal de schuld van te geven. Wij zijn ook mensen en maken fouten. We werken veel, er is niet altijd genoeg tijd en energie voor een kind, en psychologen nemen ons dat kwalijk. Maar we zijn geen robots. Onze kinderen groeien op en kunnen zelf de juiste conclusies trekken.Maar vanwege egoïsme en omdat ze naar zulke psychologen luisteren, beginnen ze zichzelf in alles gelijk te vinden en geven ze de moeder de schuld van alle problemen.

IRINA ↩ Gast 02.11.2021 12:48

Ik ben het helemaal met jou eens !!!

Soms schold ze haar zoon uit omdat hij vies of laat thuiskwam van school ... Nu hij volwassen is, heeft hij alles: werk, onderwijs, huisvesting. En hij haat me nog steeds. Omdat ik beter leef dan hij, mijn huis hoger is dan dat van hem en financieel beter af ben. Dus ik ben 55, en hij is nog steeds 36, en hij is klaar om me levend te begraven. Begrijp je? Ik heb hem niet zo opgevoed, ik wilde dat hij aardig en fatsoenlijk werd, en opgroeide als een slechte en jaloerse egoïst. Ik kwam tot de conclusie dat als ze ondervoed waren, van hand in mond leefden, zoals kostkinderen, ze waarschijnlijk net zoveel van hun ouders zouden houden als zij. Waarschijnlijk zou hij anders zijn opgegroeid, van me hebben gehouden. Ik begrijp deze hele filosofie van het opvoeden van kinderen niet.

Anna Larisa 20.02.2021 14:58

Larissa, ik voel met je mee. Ik weet niet precies waar je fouten hebt gemaakt bij het opvoeden van je zoon, maar ik wil je corrigeren over kostschool- en weeskinderen. Idealiseren is niet nodig! Misschien zijn er onder hen die van hun ouders houden, maar zulke gevallen zijn zeldzaam. Een kennis van mij nam een ​​jongen uit een weeshuis als schooljongen. Wat gaf ze om hem en koesterde ze hem! En hij groeide op als egoïst en dronkaard, haat haar, verwacht alleen erfenis van zijn moeder.

Lena Anna 08.07.2021 13:22

Naast opvoeding spelen ook genen, karakter, omgeving etc. een rol.

Di Larisa 27.02.2021 12:07

Excuseer me, maar als zo'n ongezonde relatie, dan is de moeder de schuld.

Masha Dee 28.03.2021 11:05

Excuseer mij ook, maar elke normale moeder is bereid om op te geven en er alles aan te doen om haar kind zich goed te laten voelen. Een volwassen zoon is een volwassene, geen kind! Alleen egoïsme en eigenliefde is de plaag van de moderne samenleving, dus er is geen verwante liefde.

de gast Masha 31.08.2021 01:34

Ja, zo is het!

Irina Masha 02.11.2021 12:52

Rechts!!!

Lena Dee 08.07.2021 13:23

Natuurlijk kunnen alleen de ouders schuldig zijn, de kinderen zelf nooit!

Wesp Lena 17.10.2021 00:02

Ik ben het met je eens, Lena, honderd procent. Ik voedde mijn zoon alleen op en legde mijn hele leven op hem. Dankzij mij kreeg hij een betaalde opleiding (eerst op de universiteit, daarna aan de universiteit), een fatsoenlijk appartement, een auto. Ik heb hem altijd financieel geholpen. De huwelijkskosten werden volledig door mij gedragen. Natuurlijk zijn er waarschijnlijk fouten gemaakt in de opvoeding ... maar wie niet? Mijn zoon groeide ondankbaar op en geeft mij de schuld van al zijn mislukkingen. Hij is 36 jaar oud en hij vertelde me dat hij me niets schuldig was, hoewel hij over het algemeen niets had verdiend in zijn leven. Nu zat hij op de nek van zijn vrouw, zei zijn baan op, voelde dat hij nu zonder mijn hulp kon leven en liet me volledig in de steek. Godzijdank ben ik financieel niet van hem afhankelijk en woon ik apart. Nu ben ik in een covid-ziekenhuis en hij heeft me een keer gebeld en me van harte gefeliciteerd met deze gebeurtenis. Ik ben het absoluut niet eens met psychologen, die de hele reden in de moeder zien. Nu begrijp ik waarom mijn zoon me zo behandelt. Hij heeft genoeg gehoord van zulke "zou willen psychologen" en herhaalt precies deze onzin.

Tatiana wesp 27.10.2021 12:37

Deze psychologen studeren om de instelling van het gezin te vernietigen.

Tatiana Larisa 10.05.2021 03:31

Ik heb een soortgelijke situatie als de jouwe. Mijn zoon is 28 jaar oud, hij haat me en de filosofie van psychologen werkt in mijn geval niet.

Natasha Tatiana 14.05.2021 18:02

Een vergelijkbare situatie: zijn zoon is 29, hij haat ook, hij ging naar zijn vader, 6 jaar lang zag ze haar zoon niet, hij weigert te communiceren. Ze voedde haar op, hield zoveel van haar als ze kon, de vader verliet ons en de zoon ging naar hem toe.

Alexey Natasha 17.05.2021 12:33

Ik weet niet wat er had moeten gebeuren om naar mijn vader te gaan, die hem verliet. En tegelijkertijd hebben ze opgevoed, liefgehad ... Kinderen zijn niet dom en kunnen gemakkelijk manipulaties identificeren, zoals onwaarheid, ze kunnen verschillende informatie opnemen en vervolgens conclusies trekken. Veel grieven komen uit de kindertijd en onthullen ze al in de volwassenheid, omdat ze nu meestal onafhankelijk zijn en ze niet bang hoeven te zijn.

vertrouwen Alexey 09.08.2021 11:25

Welke wrok? Wat zou er in vele jaren zijn gebeurd om het licht te zien?

Tatiana Alexey 27.10.2021 12:42

Ze zullen leven om grijs haar te zien en ze lopen allemaal rond met kinderachtige grieven. Je moet volwassen worden!

Anastasia Natasha 27.05.2021 12:00

Op welke leeftijd ging de zoon naar zijn vader?

Olga Natasha 03.06.2021 11:31

Dit is verschrikkelijk. Ik ben bang voor hetzelfde. Mijn zoon is ook 29... Ik leg mijn hele ziel in hem: onderwijs, huisvesting, alles is er. Ik heb mijn vader 24 jaar niet gezien, hij heeft ons nooit een cent geholpen, maar mijn zoon begon interesse in hem te krijgen, en ik was onbeleefd, obsceen, afschuw.. Ik heb geen kracht, mijn gezondheid verzwakt door vernedering en van zorgen over mijn zoon.

Galina Olga 25.06.2021 19:34

Ik begrijp je, dezelfde situatie, alleen mijn zoon is 24. Ik leerde het, trok het alleen, vond een goede baan. Nu geeft hij niet om mij. Het hart is verscheurd.

Darya Tatiana 29.10.2021 09:17

Ik vind dat we helemaal niets van kinderen moeten verwachten, maar zij moeten niets van ons verwachten. Opgegroeid, verliet het gezin, dan je problemen. Ik ben 33, ik heb nooit op iemand gerekend, ik werk al sinds mijn 16e. Moeder heeft nooit van me gehouden, maar ik had alles wat ik nodig had. Ik groeide op als een dankbaar kind, ik help haar elke maand financieel en twee keer per jaar stuur ik haar naar het buitenland om uit te rusten. Ik heb een zoon (hij is 13 jaar oud), ik geef hem liefde en zorg, maar hij groeit op als een egoïst en zegt dat hij wacht tot ik sterf ... dus je weet niet wat beter is - liefhebben of niet om lief te hebben en te slachten. Ik verwacht een kind en hij wenst me de dood ... dus mijn conclusie is dat ik niet van kinderen moet houden. Mijn moeder naar mij toe opvoeden was misschien juist!

Irina Daria 02.11.2021 13:22

Je hebt helemaal gelijk! Je doet het juiste om voor je moeder te zorgen!!! Ouders opgevoed!!! Ze hebben alles gegeven wat ze konden!!! Je moet dankbare kinderen zijn, niet volwassen egoïstisch !!! Nu moet je de ouders helpen, niet afmaken!!! Veel ouders hebben door hun werk moeite met werken!

Marie Daria 02.11.2021 23:17

Dus ik begon dat te denken. Mijn zoon is 17 jaar oud, hij haat ons, hoewel hij in overvloed groeit. Devalueert alles. Zelf wil hij niets, hij zegt dat hij door ons depressief is, al vragen we in en om het huis niets. We proberen alles te vervullen wat hij wil (zodat hij opgroeit, niet beroofd en vrij). En hier is de bottom line. Hij wil ook dat wij dat niet zijn. Maar ik hoop dat dit kinderachtig is, want ik realiseerde me zelf pas onlangs dat ouders niet gekozen zijn en ik ben ze dankbaar. Maar mijn schoonmoeder hield iedereen onder druk - alle kinderen houden van haar, respecteren haar, geven om... en waar ligt de grens? ..

Inna Larisa 24.05.2021 01:33

Je hebt gelijk!

Svetlana Larisa 10.07.2021 08:06

Gewoon ter zake. Mijn script is afgeschreven. Ik weet niet waar ik de fout heb gemaakt. Zelf 20 jaar bij vreemden gewoond, gedroomd dat ik een appartement zou hebben! Ze leerde haar zoon op een Engelse speciale school. Hij studeerde aan 3 technische scholen, stopte ermee, daarna op een school voor werkende jongeren en 3 instituten. Ik betaalde voor één universiteit: hij ging er niet heen, maar kreeg een diploma. Nu betaal ik een hypotheek voor hem, ik ben het zat. Ik begin om geld te vragen - wil je ons eruit gooien met een klein kind? Ik ben boos dat ik niet respecteer, met opeengeklemde tanden spreek, veracht. Ik kocht mezelf een nieuwe BMW op krediet. De man wil geen schandaal, hij vecht voor hem. Genen zijn allemaal goed, alle familieleden zijn eerlijk, hardwerkend. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ze trok hem overal uit, leerde hem, regelde een baan zodat hij niet dronken zou worden en niet verslaafd aan drugs. Ik ben niet bang om alleen gelaten te worden. Maar ik ben bang dat ik een zoon heb - een monster! Het blijkt dat het leven tevergeefs is geleefd.

Faina Svetlana 05.08.2021 10:54

Ik begrijp je heel goed! Misschien zijn wij verantwoordelijk voor het feit dat we heel veel van ze houden en onszelf opofferen, het moederinstinct interfereert te veel om naleving van principes te tonen, we volgen hun voorbeeld. We weten niet hoe we ons eigen leven moeten leiden, misschien moeten we ze duidelijk maken dat we ook individuen zijn en geen servicepersoneel. Kracht en geduld!

Tatiana Faina 12.08.2021 00:35

Ik heb eindelijk het juiste antwoord gelezen.

Galina Tatiana 31.08.2021 01:40

Ik ben het helemaal met je eens!

Larissa Svetlana 02.11.2021 09:44

Kinderen opvoeden is een heel moeilijke zaak. We vragen ons allemaal af hoe we ze kunnen opvoeden zodat ze opgroeien als mensen. Maar hier moet je een middenweg vinden tussen voogdij en onafhankelijkheid van het kind. Door het kind veel te geven, onszelf in veel dingen te schenden, geloven we dat we hem goed doen, maar in feite leren we hem zo'n consumptieleven.Als het moeilijk voor je is, moet je dit van kinds af aan aan het kind laten zien, om te praten over hoe je hard moet werken, hoe moeilijk het is om de kost te verdienen en een klein persoon voor te bereiden op volwassenheid, zodat hij, als hij volwassen is, begrijpt wie hij is, waarom hij leeft. Overbescherming zal niet tot iets goeds leiden. Ik ken veel voorbeelden van hoe deze kinderen hun hele leven op de nek van hun ouders zitten en hun ouders de schuld geven van hun mislukkingen.

Svetlana Larisa 29.07.2021 06:50

Tot op het bot: ik begrijp ook niet hoe ik moet opvoeden. Het blijkt dat je niets voor de kinderen hoeft te doen: hoe meer je geeft, hoe minder je krijgt. Ik heb de mijne ook niet nodig.

Jachthaven 10.04.2021 09:33

Ik begrijp dat de moeder overal de schuld van heeft! Heeft veel lief - slecht, heeft weinig lief - slecht.

de gast ↩ Marina 02.11.2021 23:21

Dus mijn zoon zegt dat het eerder nodig was om strenger te zijn. Het is nu laat. Hij wil niet slecht, maar het feit dat hij goed werd behandeld veroordeelt ook. Sluwe manipulatoren willen alle verantwoordelijkheid bij de ouders schuiven.

Een volwassen zoon heeft een hekel aan mij... Nu besef ik dat ik zelf overal schuld aan heb: ik vond het niet leuk, ik schonk weinig aandacht aan mijn zoon. Als kind stak hij zijn hand naar me uit en ik duwde hem weg. Ik heb mijn zoon alleen opgevoed, dus ik dacht meer aan werk. Ik probeerde financieel te voorzien, maar geestelijk was het nodig... Ik dacht: hoe strenger ik mijn zoon behandel, hoe beter hij zal studeren. Ik heb hem nooit verdedigd op school als hij werd uitgescholden door zijn leraren. De zoon studeerde af van school, instituut, werkt nu, werd onafhankelijk. We wonen in hetzelfde huis, maar hij communiceert helemaal niet met mij ... Ik vroeg hem om vergeving, huilde, maar alles is zinloos. Mijn zoon haat me: ik zie het in zijn ogen, maar ik hou nog steeds van hem. Ik weet niet hoe ik de situatie moet oplossen. Ik brul 's nachts in mijn kussen. Misschien kan iemand adviseren wat te doen ... Is het echt voor altijd?

Irina Elena 10.05.2021 13:41

Ik herinner me niet dat ik afweerde. Het is altijd moeilijk geweest om mensen over problemen te laten praten. Vanaf het begin, zelfs in de kleuterjaren, bleef hij herhalen dat het "zijn zaak" was! Ze klopte al sinds haar tiende op de deur van zijn kamer om de persoonlijke ruimte die hem zo dierbaar was niet te schenden. In theaters, bioscoop, in computerspelletjes - alleen samen tot de leeftijd van 13. Rug- en beenmassages - tot 16. En uiteindelijk dezelfde beweringen als aan jou: niet ondersteund, geen advies gegeven, weggeduwd en zo Aan. Ik vroeg om vergeving. Maar, zoals ze zeggen, "de trein vertrok." Het verleden kan niet worden veranderd. Ik voel haat op mijn huid. En er kan niets aan gedaan worden. Je moet de situatie accepteren zoals hij is. En leven zonder kinderen als hechte mensen. We hebben vreemden opgevoed, zodra we onze keuze hadden gemaakt. Over het hoofd gezien en niet kunnen voelen, sympathiseer op tijd. Ze koesterden een wrok in hun hart die met hen groeide. En meer dan deze overtreding is alleen hun haat.

Alexey Irina 17.05.2021 11:10

Leeftijd tot 3-4 jaar: de belangrijkste periode in het leven van een kind, een egoïstische leeftijd. De moeder en vader moeten ondanks alles altijd aan de kant van het kind staan. Al deze angsten zijn zo sterk dat ze opwegen tegen de voordelen van de rest van de leeftijd. 4 tot 8 jaar oud: leeftijd van cognitie. Het vormt een idee van de wereld, verzamelt vooral informatie van het gezin en zijn omgeving en vormt zijn eigen realiteit, want wat voor soort ouders, dat is het kind. Als hij op deze leeftijd aan zichzelf wordt overgelaten, zal hij al het slechte willekeurig in zich opnemen, zonder zich te bekommeren om wat goed en wat slecht is. 7 t/m 12 jaar: leeftijd waarop je bij het team komt. Leraren worden autoriteiten en klasgenoten dicteren hoe ze moeten zijn. Het hangt allemaal af van de school en de klas. De ouder heeft hier steeds minder invloed op het kind, het belangrijkste is dat zonder tirannie en schandalen. 13 tot 17 jaar: overgangsleeftijd. Wat mij betreft, als dit een zoon is, dan is het op deze leeftijd niet meer mogelijk om de ouders op het kind te beïnvloeden. Het kind is al gevormd, de tijd is verloren. Het enige dat overblijft is te bidden dat hij het hoofd op zijn schouders heeft, zodat hij alles goed begrijpt. Daarom moet je hem vertrouwen, wat hij later misschien zal waarderen)) Je kunt een "ketting" omdoen als alles slecht is, en dan zal hij zijn leven breken. Als de zoon de moeder niet respecteert, kunnen er ernstige problemen zijn in zijn persoonlijke leven, als er geen vader is, omdat er gezag in het gezin moet zijn.

Alec Alexey 27.09.2021 06:54

Onzin opgehoopt.

Anya Elena 09.08.2021 18:56

Wat is jouw schuld? Het feit dat ze probeerden hun zoon op te voeden als een normaal persoon? Onze grootvaders maakten zich niet al te veel zorgen over het onderwerp 'ik ben de schuldige'. Ik ben schuldig - toen ik wegging, heb ik verraden. Dat had je niet. Dit is de Pepsi-generatie. Ze zijn constant op zoek naar de schuldigen: ze hebben het niet genoeg weggegeven, ze vonden het niet leuk, ze lieten me niet gaan, maar ik wilde het zo graag. Hoeveel kun je je moeder "beschuldigen"? ...

Irina Anya 20.08.2021 14:17

En heel erg bedankt voor je steunende woorden. Ik heb het nu echt nodig.

Ik ga mezelf niet de schuld geven van een hekel aan, het onthouden van aandacht, nee. Maar hij groeide op en ik realiseerde me dat ik een egoïst en een lui persoon had grootgebracht. Het is jammer verschrikkelijk: wil niet communiceren, loopt me als de pest voorbij. Hij vertelde zijn vader dat hij zijn keuze had gemaakt en dus besloot ... Dit ondanks het feit dat hij helemaal niet met zijn vader kon communiceren en nu kan hij dat niet, aangezien hij een eigenzinnig persoon is, kan hij in één woord beledigen dus dat het niet weinig lijkt. Maar ik bleek totaal overbodig. De druk begon te springen, dit is met mijn "werkende" 100/70. Ik realiseerde me dat nee, dat is genoeg. Ik besloot: laat het op hem komen... Nee, dus oké, laat het voorbijgaan. Het leven zal het op zijn plaats zetten in het hoofd, in het hart en in de ziel.

Het is eng om alleen te sterven, je realiserend dat je zoon je haat. Het is verbazingwekkend: soms houden ze van moeders, gevallen alcoholisten, en goede moeders zijn klaar om te vernederen, te beledigen, gewoon te stoppen ...

Een zoon Natalya 06.08.2021 09:52

Zonen houden van hun moeders. Agressie en afwijzing treden op wanneer moeders proberen de persoonlijke grens, de comfortzone en het opleggen van vriendelijkheid te overschrijden.

Dat is zeker, er zijn kinderen die in armoede opgroeiden, lompen droegen en ze geselen, en dan groeien ze op en helpen, verzorgen. Het is niet voor niets dat psychologen zeggen: je hoeft niet te leven in het belang van kinderen en volledig in hen op te lossen.

Het is fout als ze zeggen: je bent een moeder, je moet liefhebben met onvoorwaardelijke liefde, alles vergeven, gladstrijken, wijzer zijn. Vrouwen zijn lief, we zijn niemand iets verschuldigd. Zelfs als dit onze kinderen zijn, waarom zouden we onszelf moeten verdragen en vernederen in het bijzijn van de mensen die we hebben gebaard, opgevoed (sommigen zelfs zonder vader) - dit is verkeerd. Als ze al jongens zijn, of nog meer mannen, zijn ze verplicht hun moeder te respecteren. En we moeten hun acties niet rechtvaardigen met jeugdtrauma's en in onszelf gaan graven. Ze denken niet na als ze uitschelden, communiceren niet, ze beledigen, hoewel ze mannen zijn en al onze verdedigers zouden moeten zijn, en ze zijn verraders. Het meest beledigende is wanneer vader niet deelneemt aan de opvoeding, niet helpt met financiën, en dan het kind, alsof er niets met zijn vader is gebeurd, op goede voet staat (let op: ze nemen geen aanstoot aan vaders), en mama - tot ziens ... Dus lieverds, stop met lijden, leef je leven, probeer iets te doen voor je ziel, doe wat je voorheen niet kon. En bedrieg jezelf niet dat jij de schuldige bent, en misschien heb je iets niet over het hoofd gezien. Je hebt alles gegeven wat je kon. Onthoud dat je ook een mens bent en jeugdtrauma's hebt. Wees vrolijk.

Ksyusha Alena 24.07.2021 02:05

Alena, hoe heb je alles correct opgeschreven? Vanaf de leeftijd van 5 voedde ik mijn zoon alleen op: ik hield van en had medelijden, schold en leerde ... Misschien heb ik ergens iets verkeerd voor hem gedaan: naast ons hart is er geen helper en beschermer meer in de buurt. Ze deed wat ze dacht. Ja, ik had ook een normale zoon, en toen op 15-jarige leeftijd werd hij vervangen ... Na de zomer begon hij bijna met obsceniteiten te antwoorden, en nu is hij 16. Ik ben al een heel jaar in shock en in mezelf graven: waar heb ik het mis, heb hem opgevoed, ik ben slecht. Ze zweren allemaal, zo bleek, al zijn vrienden. Mijn zoon herinnert zich mij wanneer ik moet eten en om geld moet vragen. En dat was het - ik ging naar de hel, ik ben een volwassene, leer het me niet ... En toen realiseerde ik me: er is geen man naast me om hem op zijn plaats te zetten en te laten zien hoe je een vrouw daar moet behandelen is niemand, daarom is hij zo ... Ik heb nog nooit iemand ontmoet, niet het lot ... Ik hoop dat hij degene zal ontmoeten die hem nog een liefde zal geven, en hij zal leren omgaan met een vrouw. Jammer dat er niemand was om te laten zien...

Alec Alena 27.09.2021 07:01

Je hebt duidelijk geen kinderen. Wanneer je volledig begrijpt wat eenzaamheid en hulpeloosheid zijn, zul je de ervaring van deze moeders begrijpen.

Tatiana Alena 27.10.2021 12:49

Lees je tekst elke avond voor het slapengaan.Gouden woorden!

De zoon is 18 jaar. Hij heeft een hekel aan me. Beledigingen met vreselijke woorden, vernederen, dreigen. Het spijt me dat ik van hem ben bevallen. Ik hoefde ondanks alles niet zwanger te worden. Is mijn leven voorbij?

Ksyusha Katja 28.07.2021 12:31

Katya, dezelfde onzin, maar ik ben 16 en het begon nadat ik de muziekschool had afgerond. Hij verveelde zich, zocht vrienden, maar vond een soort schurken ... Wat ik gewoon niet deed: ik verbood en dreigde met de politie, het kwam op het punt dat mijn zoon begon los te laten, omdat hij groter werd dan mij en nu stuurt hij ... weglopen van hem, om niets anders voor hem te doen. Ik wil hem straffen met mijn verdwijning zodat ik begrijp wat mama is.

vertrouwen Katja 09.08.2021 21:21

Niet klaar. Laat los, want hij vindt dat je hem niet waard bent. Mijn afschuw en pijn zijn al 20 jaar aan de gang met de oudste, met als resultaat dat de jongere zich van mij afkeerde en blijkbaar absoluut niet de behoefte voelt om met mij en zijn familieleden te communiceren. Heeft doorzien. Ik begrijp dat er geen steun, begrip, respect en liefde zal zijn. Ik snuffel in mijn leven, mijn daden - ik ben niet schuldig tegenover mijn zonen. Ze willen alles negatief zien, wat betekent dat ze het op die manier zullen waarnemen. En je kunt hier niets doen. Ze willen de relatie beëindigen. Je kunt niet schattig zijn.

Dol zijn op Katja 22.09.2021 11:33

Katya, wat zijn je woorden pijnlijk. Ik voel je pijn, je belediging. Maar heb geen spijt. Denk aan die tijd, het moment waarop je een nieuw leven in jezelf voelde - alle momenten van geluk met je zoon vanaf zijn geboorte. Dank God hiervoor, het Universum, de zoon zelf, en de belediging zullen verdwijnen. Nu de zoon al volwassen is, kiest hij zelf hoe hij wil zijn, hoe hij wie behandelt, wie hij liefheeft en respecteert. En belangrijker nog, hij heeft het recht om ongelijk te hebben. Dit is het begin van zijn leven. Hij heeft het recht om dat te doen. En hij moet altijd de mogelijkheid hebben om fouten te corrigeren. Neem dit recht en leef gewoon. Probeer te vergeven, want je opvoeding was niet zonder je fouten. Dit betekent dat ook u op vergeving kunt rekenen. Maar je bent nog steeds een moeder, meer volwassen, ervaren, wijs en nog steeds een voorbeeld. Geluk zit in ons, we maken onszelf gelukkig of ongelukkig. Ik wens dat je gelukkig bent!

Alle problemen met kinderen komen voort uit het feit dat er geen normale echtgenoot is of gewoon een man in de buurt die zou beschermen en geen aanstoot zou geven. Echtgenoten devalueren hun vrouw over het algemeen. Zonen volgen hun voorbeeld.

vertrouwen Olga 09.08.2021 21:24

Mee eens.

Elvira Olga 10.09.2021 20:36

Wat heb je gelijk!

Olya, wat heb je gelijk!

Slechts een paar vrouwen proberen het probleem echt te begrijpen. Ik denk dat dit gebeurde vanwege het feit dat je in 99% van de gevallen geen kleine man in je zoon zag met wie je je dienovereenkomstig moet gedragen. Of, in veel gevallen, was er geen waardige man naast je, van wie je zoon een voorbeeld zou nemen. Ofwel heb je je man niet zo gerespecteerd dat de zoon, toen hij dit zag, een diepe minachting kreeg voor jou als vrouw. U kunt uw zoon niet veranderen. Het enige wat je kunt doen is zijn vader gaan respecteren, misschien verandert er dan iets, maar garantie is er niet.

In het ene gezin zijn kinderen anders: de ene is een persoon met een groot hart, de andere dochter is harteloos! Dezelfde opvoeding en harmonie in het gezin. Het is niet duidelijk waarom dit gebeurt...

Het kind is in de regel uw verantwoordelijkheid en uw keuze. Hij komt niet slecht of goed in deze wereld. Als het kind niet wordt gewaardeerd en zijn behoeften, problemen, emotionele vervreemding van de moeder niet wordt waargenomen. Dit alles komt door de onwil om het kind te begrijpen, om naar hem te luisteren. Ik had een geval in de praktijk toen een moeder haar zoon het huis uitschopte en een alcoholische en parasitaire kamergenoot binnenhaalde (vermoedelijk belette de zoon haar om persoonlijk geluk op te bouwen). Hoewel de zoon meer dan eens voor zijn moeder opkwam. Zijn zoon is 29 jaar oud, heeft na het leger militaire onderscheidingen gekregen en zijn moeder heeft hem het appartement uitgezet. De dronkaard was haar dierbaarder dan het kind. Situaties in het leven zijn anders en kinderen zijn niet altijd de schuldige. Allereerst moet je naar jezelf en je acties kijken, want kinderen volgen ons voorbeeld.Wat we aan onze kinderen geven, is wat we ervoor terugkrijgen. Het karakter van een kind wordt gevormd tot 5 jaar oud, dan is het moeilijk om het te veranderen. Kinderen zullen hun ouders alleen eren als de ouders hun kinderen eren.

Ik las de reacties... Meisjes, ik ben niet de enige. Mijn zoon is 21 jaar. Hij werkt niet, hij wilde niet studeren, hij maakte amper school af en toen moest hij betalen. Sinds mijn 9e voeden mijn moeder en ik hem op. Papa geeft er helemaal niets om (ze communiceren niet eens). En nu ben ik de vijand, hij is onbeleefd tegen me, zweert tegen me, er is helemaal geen medelijden. Ze houdt meer van de kat. Er viel niets te bederven. Op 14-jarige leeftijd raakte hij geïnteresseerd in psychologie en stelde hij zichzelf een aantal diagnoses. En nu is er een depressie. Hij kan niet werken, maar hij kan 's nachts wel lopen. Bespaart niets. Als hij in paniek raakt, slaat hij het huis in. Hij heeft een vriendin met wie ze al 5 jaar samen zijn. Ik probeer me er niet mee te bemoeien, maar tijdens de laatste ontmoeting maakte ik een opmerking tegen haar. Ik vloekte niet eens, ik las net de moraal dat dingen in de kamer verspreid liggen en de afwas vies is. En ons meisje is 25 jaar oud. Nu praat hij helemaal niet meer normaal tegen me. Ik probeer te leven, maar hoe moeilijk is het.

Hallo. Ik heb dezelfde situatie als velen. Mijn zoon is het tweede kind in het gezin. Van kinds af aan voelde hij zich meer tot mij aangetrokken, maar hij zag zijn vader altijd drinken, hij gaf niet om mij. Zijn moeder bemoeide zich ook met alles, vond zichzelf erg slim en wist alles over het opvoeden van kinderen. Hoewel ze zelf een egoïst opvoedde die drinkt en zijn handen spreidt, en zelfs niet in verlegenheid wordt gebracht door kinderen. Ik heb mijn schoonmoeder gevraagd zich niet met ons leven te bemoeien, maar zij gaf mij van alles de schuld (ik zou overal de schuld van hebben, haar zoon dronk niet met haar mee, nam haar op eigen kosten mee over zee) en zei dat ze nog bezig zou zijn met het opvoeden van kinderen (als het moet, door het sleutelgat zal kruipen...). Als gevolg hiervan is mijn zoon 12 jaar oud, hij is onbeleefd tegen mij, spreekt met verheven stem. De echtgenoot kijkt hier zwijgend naar.

Het artikel overweegt opties wanneer een moeder haar kind kwaad doet met onverschilligheid, gebrek aan tijd voor de problemen van het kind. Er zijn andere ouders die al sinds hun kindertijd bij het kind betrokken zijn, al zijn problemen hebben opgelost, het leven van een zoon hebben geleid. En daardoor blijven ze altijd overal de schuld van. Ik hoor graag de aanbevelingen van experts in deze situatie. Het is duidelijk dat we moeten vertrekken en afstand moeten nemen, en wachten tot de zoon het begrijpt of niet.

Hallo. Ik wil je vertellen over mijn moeder. Mijn moeder is 80 jaar oud, ze heeft ons 4 kinderen alleen opgevoed, zonder man (mijn vader stierf vroeg). Ze werkte verdomd om haar gezin te voeden, niemand hielp. Allen hebben een hogere opleiding genoten, werken, hebben niets nodig. Ik kan huilen en pijn doen en pijn doen als mijn broers haar beledigen en pijn doen (dit is al meer dan 20 jaar aan de gang). Ik breng haar naar mij toe, maar mijn moeders hart wordt nog steeds tot hen aangetrokken. Een paar maanden geleden werd ze ontslagen uit het ziekenhuis, nog een maand nadat ze infuus had gekregen (ze zette haar amper op de been). En gisteren beledigde haar enige kleinzoon, van wie ze heel veel houdt, haar. Als ze beledigd is, wil ik geen van de broers zien. Al mijn inspanningen om haar verwekte leven gemakkelijker te maken, worden tot nul gereduceerd. Moeders, U BENT NIET SCHULDIG IN IETS!!! De kinderen zijn al lang volwassen. Help zulke zonen niet, verspil je kracht en zenuwen niet aan hen. Denk er eens over na en vergeef dan misschien. Leer een beetje egoïstisch te zijn.

Arina Clerk 29.10.2021 00:25

Mijn tienerzoon haat me. Hij is 17. Hij is sinds zijn 11e bezig met veeteelt. Mijn man en ik hebben hem daarbij geholpen. Hij fokte kippen, eenden, er waren ganzen, konijnen en nutria, geiten, lammeren en varkens. De eigenaar is jaloers. "Farmer" was de naam van de onderwijzeres. Wat er ook wordt gevraagd - ik probeerde niet te weigeren. En mijn man hielp hem ook in alles. En we helpen nu. En mijn zoon gedraagt ​​zich erg agressief naar ons toe. Het is al systemisch geworden. En in relatie tot mij als moeder is dit horror. Dit is geen agressie, maar een soort boosaardigheid, simpele haat. Ik ben bang wie ons kind is geworden. Die zoon van mij, die altijd een zonnetje en een harde werker is geweest, is onze universele favoriet. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb de interesse in het leven verloren. Het is verontrustend voor mij.Ik zie niet eens een reden om verder te leven. Ik klaag bij mijn man over de agressie van mijn zoon - ik zie geen hulp of steun. Nee, de man lijkt niet agressief, hij is meer inert. Hij wil zich niet nog een keer inspannen. En ik vraag hem gewoon om met zijn zoon te praten - om erachter te komen waarom hij me zo haat en hem uit te leggen dat het onmogelijk is met zijn moeder. Het is tenslotte walgelijk. De zoon schreeuwt tegen me, beledigt me met de laatste woorden - en dit is in de orde van zaken. Hij schaamt zich niet eens voor zijn gedrag. Ik schaam me dat mijn zoon in een monster is veranderd. Tegelijkertijd ontmoet hij een meisje dat een keer per week prachtige enorme boeketten rozen draagt. Voor deze boeketten en reizen verdient hij geld met zijn arbeid. Ik ben blij dat hij een harde werker is. Ik ben erg trots dat hij genereus is voor zijn vriendin. Hij houdt van haar. Ik ben blij voor hem. Maar ik kan niet begrijpen hoe twee absoluut tegengestelde mensen in één lichaam kunnen leven?! Hij heeft liefde voor het meisje. En dat is geweldig. Ik heb hem geleerd niet hebzuchtig te zijn, ik ben zelf niet hebzuchtig. En ik ben blij dat hij deze kwaliteit in relatie tot een meisje op zo'n mooie en nobele manier laat zien. Hier zijn alleen zijn beledigingen aan het adres van mij - de beschuldigingen zijn ongegrond, gewoon aanvallen vanuit het niets - dit alles schokt me. Ik weet niet wat er daarna zal gebeuren, maar het lijkt me dat na elke aanval van mijn zoon op mij, mijn leven was verspild. En ik denk dat, aangezien hij liefde toont aan andere mensen, dit betekent dat er een plaats is voor vriendelijkheid in zijn hart. Maar waarom is er zoveel wreedheid en haat jegens mij? Waarvoor? Ik weet niet of ik erin geslaagd ben de essentie van mijn pijnlijke situatie uit te drukken, maar het doet me heel, heel veel pijn. Help advies wie kan.

Mila Arina Clerk 01.11.2021 17:47

De houding ten opzichte van dit meisje zal ook veranderen - het is een kwestie van tijd. Iemand die niet van zijn moeder houdt, is in principe niet in staat tot liefde (dit is mijn persoonlijke mening). Laat hem indien mogelijk met rust en ga opzij.

Mode

de schoonheid

huis